Tak jako v běžném životě uzavíráme přátelství, i mezi firmami se uzavírají partnerské vztahy. Nesou výhody oběma stranám. Bez partnerů je to složitější.

Žádná firma se neobejde bez spřátelených obchodních partnerů. Mohou to být zákazníci, ale také to mohou být dodavatelé. A s obchodními partnery je nutné udržovat dobré přátelské vztahy. S koncem kalendářního roku je běžnou praxí, že obchodní zástupci jednotlivých firem objíždí své zákazníky, své obchodní partnery. Drobné reklamní dárky, kalendáře, propisky nebo láhev vína, to je dárek, kterým o sobě dáte vědět a možná vám zajistí, že s příští zakázkou se firma obrátí opět na vás. Dalším místem setkávání jsou veletrhy a výstavy. Většina veletrhů je pro širokou veřejnost, ale přesto je to místo, kdy každá vystavující firma má zázemí, kam si zve na drobné pohoštění své obchodní partnery, své zákazníky a dodavatele.

partner

Být partnerem úspěšné firmy vždy přinese zisk. Např. když se stanete partnerem firmy Technolife, budete mít zajištěné dodávky léků pro vaši nemocnici nebo lékárnu. Budete partneři Technolife, a být partner je vždy výhodnější než být jen prostý zákazník, který odebírá zboží. Obchodní partneři si navzájem pomáhají a vycházejí vstříc. Mnohdy mají mezi sebou různé dohody, o dobách splatnosti, o rychlosti dodávek, ale také si nabízejí zboží se slevou apod.

partner

Obchodní partneři spolu mají rovnocenný vztah, ví, že jeden bez druhého by nedosáhli takových úspěchů, jako při úzké spolupráci. Jedna firma nabídne výhodné slevy a druhá se zaručí, že bude dlouhodobě zboží odebírat. Spokojenost vždy na obou stranách, protože jen tak má vypadat rovnocenný obchodní vztah.

Začínající firma si musí teprve vybudovat síť svých obchodních partnerů, pomoct jim v tom může jak reklama, ale i veletrhy, které představíte své zboží. Anebo necháte svého obchodního zástupce objíždět potencionální zákazníky a časem si vybudujete síť jak zákazníků tak dodavatelů. Jemná pavučina, která přinese zisk všem zúčastněným.